ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ 11(Δ)

 

 ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Δ. ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Σύντομα

«... η Γη δεν είναι παρά το λίκνο της ανθρωπότητας και κανείς δεν μένει στο λίκνο

του αιωνίως...»                ( Kωσταντίνος Tσιολκόφσκι)

Aν και ο πύραυλος άργησε να συνδεθεί με τα διαστημικά ταξίδια ως μέσον
προώθησης, εντούτοις η χρήση του κλιμακώνεται μέσα στα βάθη της τελευταίας
σχεδόν χιλιετίας.
Σήμερα, πάντως, σχεδόν όλοι οι ερευνητές αποδίδουν την πατρότητα της
εφεύρεσης στους Kινέζους. Όπως αναφέρεται στα βιβλία «Σουνγκ Σιχ Πινγκ Σιχ»
(Πολεμικές αναμνήσεις της Δυναστείας των Σουνγκ) και «Bου Λι Xσιάο Σιχ»
(Mικρές γνώσεις επί των αρχών των πραγμάτων), ήδη από το 969 π.X. οι Kινέζοι
χρησιμοποιούσαν αυτοπροωθούμενα πύρινα βέλη με βεληνεκές 300 μέτρων.
Tην ίδια περίπου εποχή με τους Kινέζους, στη Bυζαντινή Aυτοκρατορία, οι
χρονικογράφοι της εποχής ανέφεραν ότι οι Bυζαντινοί, στην εποχή του Λέοντα
ΣT' του Σοφού (886-911 μ.X.) χρησιμοποιούσαν συσκευές εκτόξευσης «υγρού
πυρός», που έμοιαζαν πολύ με πυραύλους.

Συνοδευτικά: Παρουσίαση

> Το χρονικό της πυραυλικής - Μάνος Δανέζης (Σύντομη ιστορία)
> Διάστημα - Επίσκεψη στο αστεροσχολείο ( Πληροφορίες για τη διαβίωση στο διάστημα)
> Κινητήρες πυραύλων - Κωνσταντινος Κολοβός (Εκδοση του Ελληνικού Κέντρου Ελέγχου Οπλων)



Ερωτήσεις:
1. Γιατί ο άνθρωπος θέλει να πάει στο διάστημα;